SKRIVET: 2011-07-15, kl 22:50:38 | PUBLICERAT I: Allmänt

I got no switch to stop my fantasies

Ligger just nu i sängen med en föööörjävla växtvärk i båda bena. INTE trevlansch alltså, det gör juh så ont så man inte vet vart man ska he sig! Men iallafall så har jag jobbat i 6 dagar nu. Har bara fem st kvar nu, fett skönt! Jag jobbar med en kille från sthlm vilket innebär att han pratar som en också så han har mobbat mig för min norrlänska och påstår att vi har missuppfattat det svenska språket! Men det tror jag inte vi har, vi är bara otroligt lata vi norrlännigar. För jag har märkt att när vi pratar så förkortar vi alla ord vi säger. T.ex så här: ''Du sku fa hem'' vilket på normal svenska skulle bli: ''du skulle fara hem''. Så jag har kommit på att vi är bara otroligt lata, det är det de sitter i! Han har lärt mig ord som dom använder i stockholm, t.ex beckna, baxa, knatcha(snabböversättning är t.ex kan jag få smaka din dricka? och om man sätter in det i en mening, ''kan jag få knatcha lite av din dricka'', mecka(typ göra. Alltså typ mecka våfflor), vaska, Tagga hem (fara hem) typ det. Och jag har lärt han att säga he, tyckt, K-BRY, Herreje och massa sånt. Det är ganska intressant att se hur använder det svenska språket, alltså hur olika det kan bli för alla människor! Ja usch ja, nu ska jag gå och leta något varmt jag kan linda på mina ben så jag inte avlider genast! see ya bruu!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: